Seu 1 - Rosa Sensat 6-8, 08243 Manresa, Barcelona
Seu 2 - Cami dels Tovots, s/n, Barriada Cots, 08243 Manresa, Barcelona
938 773 705
602 354 280
contacte@guillemcata.cat

CATASTETS

CATASTETS

L’alumnat de 1r d’ESO des de la matèria de tecnologia i digitalització ha fet el CATASTET de Fusteria amb l’alumnat de 1r de fusteria i moble.

Un Catastet és una activitat que realitzen els alumnes de l’ESO al taller de fusteria per tal d’experimentar durant unes hores les activitats que es duen a terme al cicle formatiu de fusta i moble.

Prèviament al CATASTET, l’alumnat de 1r d’ESO tenia nocions bàsiques de dibuix tècnic i interpretació de plànols. Referent al taller, eines i el seu ús, no hi havia tingut cap contacte.

Per part del departament de fusteria, el Catastet va ser dut a terme pels alumnes de 1r de fusta i moble. Ells es van encarregar de presentar i acompanyar en l’activitat als alumnes de l’ESO

Primer de tot els vam donar un plànol amb una peça per marcar i mecanitzar manualment en un llistó de fusta.

Van aprendre a interpretar plànols i a dibuixar-los a la fusta. Una vegada van tenir la peça marcada, van donar forma a la peça fent talls amb el xerrac i l’enformador fins a tenir-la acabada.

 

Els alumnes de fusta i moble han fet les següents valoracions:

Els nens de 1r d’ESO es van portar molt bé, fent cas dels nostres consells i ajudes per aconseguir fer les seves pròpies peces.

Valorem que va ser una experiència enriquidora tant per a nosaltres com pels alumnes d’ESO.

Quan nosaltres fèiem ESO, ens hauria agradat viure aquesta experiència i aprendre més sobre diferents activitats que es fan a un cicle formatiu de fusteria.

A nosaltres ens agradaria viure més vegades aquesta experiència per poder ensenyar l’ofici que estem aprenent, ja que creiem que aquest ofici pot interessar a altres nens.

 

L’alumnat de l’ESO han fet les següents valoracions:

Tenen ganes de repetir l’experiència i estar-hi més hores.

 

Sense conèixer cap eina ni fer-la servir, l’experiència de fer la pràctica els va agradar molt i de seguida s’hi van posar, seguint les indicacions dels companys de cicles, fet que ha provocat que tinguin molt clars els noms de les eines utilitzades i el com fer-les servir quan posteriorment hem treballat al taller de tecnologia.

Tenen curiositat per saber-ne més, per fer més pràctiques, i els sorgeixen més preguntes.

Ha estat molt enriquidora, i s’està plantejant que aquesta part pràctica pugui ser amb alguna sessió més com a millora de cara al curs vinent.

 

Esperem que gràcies a aquesta activitat alguns nens es plantegin l’opció d’apuntar-se a aquest cicle formatiu.

 
 

No Comments

Add your comment