CATASTETS
L’alumnat de 1r d’ESO des de la matèria de tecnologia i digitalització ha fet el CATASTET de Fusteria amb l’alumnat de 1r de fusteria i moble.
Un Catastet és una activitat que realitzen els alumnes de l’ESO al taller de fusteria per tal d’experimentar durant unes hores les activitats que es duen a terme al cicle formatiu de fusta i moble.
Prèviament al CATASTET, l’alumnat de 1r d’ESO tenia nocions bàsiques de dibuix tècnic i interpretació de plànols. Referent al taller, eines i el seu ús, no hi havia tingut cap contacte.
Per part del departament de fusteria, el Catastet va ser dut a terme pels alumnes de 1r de fusta i moble. Ells es van encarregar de presentar i acompanyar en l’activitat als alumnes de l’ESO
Primer de tot els vam donar un plànol amb una peça per marcar i mecanitzar manualment en un llistó de fusta.
Van aprendre a interpretar plànols i a dibuixar-los a la fusta. Una vegada van tenir la peça marcada, van donar forma a la peça fent talls amb el xerrac i l’enformador fins a tenir-la acabada.
Els alumnes de fusta i moble han fet les següents valoracions:
Els nens de 1r d’ESO es van portar molt bé, fent cas dels nostres consells i ajudes per aconseguir fer les seves pròpies peces.
Valorem que va ser una experiència enriquidora tant per a nosaltres com pels alumnes d’ESO.
Quan nosaltres fèiem ESO, ens hauria agradat viure aquesta experiència i aprendre més sobre diferents activitats que es fan a un cicle formatiu de fusteria.
A nosaltres ens agradaria viure més vegades aquesta experiència per poder ensenyar l’ofici que estem aprenent, ja que creiem que aquest ofici pot interessar a altres nens.
L’alumnat de l’ESO han fet les següents valoracions:
Tenen ganes de repetir l’experiència i estar-hi més hores.
Sense conèixer cap eina ni fer-la servir, l’experiència de fer la pràctica els va agradar molt i de seguida s’hi van posar, seguint les indicacions dels companys de cicles, fet que ha provocat que tinguin molt clars els noms de les eines utilitzades i el com fer-les servir quan posteriorment hem treballat al taller de tecnologia.
Tenen curiositat per saber-ne més, per fer més pràctiques, i els sorgeixen més preguntes.
Ha estat molt enriquidora, i s’està plantejant que aquesta part pràctica pugui ser amb alguna sessió més com a millora de cara al curs vinent.
Esperem que gràcies a aquesta activitat alguns nens es plantegin l’opció d’apuntar-se a aquest cicle formatiu.
No Comments