‘FOCUS GROUP’ AMB LA DO PLA DE BAGES
Dins l’estudi de mercat sobre el client dels vins de la Denominació d’Origen (DO) Pla de Bages, treballat com a projecte global d’aquest curs en el mòdul Investigació comercial del CFGS Gestió de vendes i espais comercials amb l’objectiu d’aconseguir informació sobre els hàbits de compra del client i sobre la valoració que en fa de les diverses marques de vins de la DO, el 18 de gener vàrem experimentar a l’aula un focus group, que és una de les tècniques qualitatives d’investigació comercial més importants actualment.
Durant la sessió, organitzada i executada totalment per l’alumnat, es van poder experimentar tant la planificació com la posada en pràctica del focus group. I per això, es van convocar a l’aula un total d’onze clients de marques de vins de la DO Pla de Bages, amb l’objectiu d’obtenir informació per tal d’aconseguir més precisió en l’enquesta que caldrà fer en la fase final de l’estudi de mercat.
Les qüestions plantejades es van decidir a partir de les tècniques d’investigació aplicades amb anterioritat, principalment la recerca de dades secundàries i les entrevistes en profunditat fetes a experts vitivinícoles, comerciants i representants de cellers de la Denominació.
Amb el debat que es va produir entre els assistents es varen generar noves hipòtesis objecte d’estudi que augmentaran el nivell de qualitat de la fase concloent, que s’iniciarà amb una prova pilot de l’enquesta a fer, el mostratge per aconseguir una mostra representativa, el treball de camp, l’entrada de dades, l’anàlisi estadística i la deducció de les conclusions de l’estudi.
Amb tot plegat, i partint de la teoria treballada a classe al llarg del curs, l’alumnat haurà pogut aplicar les tècniques d’investigació més importants en un estudi de mercat fet en termes reals, en aquest cas en col·laboració amb la DO Pla de Bages.
No Comments